Standerhejsning 2014

6. april 2014 01:53

Lørdag d. 5 april var der ved årets standerhejsning mulighed for at opleve noget så usædvanligt som dåb af 4 nye både.

Tak til de mange medlemmer, der lørdag formiddag mødte op til klargøring af klublokale, bådhal og bro til standerhejsningen. Det er et stort arbejde, som kun kan lade sig gøre, hvis der er opbakning fra medlemmerne.

Broen er klarDe nye både inspiceres

Broen er lagt ud og klar til sæsonens første tur på vandet.                   De nye både pyntet til dåben.

Inden højtideligheden var der lidt tid til at inspicere de nye både.

Kl. 15 bød formand Tove Madsen de godt 30 fremmødte velkommen og glædede sig over at den netop overståede vintersæson har været den hidtil mest aktive vintersæson i klubbens historie med over 9000 km roet indendørs i ergometrene af klubbens medlemmer. Der blev uddelt vandrepokaler til de flittigste indendørsroere. Pokalerne tilfaldt for herrer Lars Kristensen for 1065 km, damer Gitte Kristensen for 730 km og junior, Kasper Kristensen for 310 km. Der var også en stor tak for indsatsen i vintersæsonen til klubbens 7 rospinninginstruktører.

Formanden holder taleVinterpokaler

Formand Tove Madsen.                                                                                                            Indendørspokalernes modtagere.

Dagens absolutte højdepunkt var dåb af klubbens nye både, der er muliggjort af sponsorater fra Krista og Viggo Petersens Fond samt LINAK. De 3 nye singlescullere fra Starline Racing Boats model Trainer fordelt på vægtklasserne fra 45-80 kg blev døbt Hjerter Es, Hjerter 2 og Hjerter 3.

Hjerter esNydøbt båd

Storm døber Hjerter Es.                                                                          Nydøbte Hjerter Es.

Jonas døber Hjerter 2Tine døber Hjerter 3

Niklas døber Hjerter 2.                                                                           Tine døber Hjerter 3.

Den nye begyndersculler Model EDON 30-125 kg fik navnet Rosenrød.

Sabrina og RosenrødTine og Hjerter Es

Sabrina døber Rosenrød.                                                                   Tine faldt for Hjerter Es.

Klubbens ungdomsroere er meget begejstrede for de nye både og nogle har allerede valgt "deres" yndlingsbåd.

Efter at de udendørs højtideligheder var overstået blev der budt på kaffe og hjemmebag i klubhuset.

KaffePlads

Kaffe i klubhuset.                                                                                 De nye Starline singlescullere på deres plads i bådhallen.

Ved den ekstraordinære generalforsamling, der blev holdt i forbindelse med standerhejsningen, blev den foreslåede lovændring enstemmigt vedtaget.