Orkanen 2013 (28/11)

Orkanskade på Nordborg Roklub.

20141118 Skriver forsikringen at skaden på Nordborg Roklub har kostet dem ialt 122.000kr!

23/11 Frode: Efter en formiddag med oprydning omkring klubben var der tid til en sildemad i det fri!

23/11 Hans: Snedkeren mangler kun at skifte en taghætte ellers er klubben næsten den gamle igen. Og vi fik ryddet op på både loft og udendørs, mangler bare at få det sidste kørt bort.

13/11 Hans: Snedkeren er endelig gået igang med taget så vi ikke får mere vand ned i bådene og opholdsstuen.

8/11 Hans: Snedkeroverslaget er på ca. 70.000kr, snedker går igang med taget snarest,  taksator kommer til møde d. 15.

6/11 Hans Snedkeren har overblikket nu og sender sit prisoverslag til Forsikringen snarest, hvorefter der kan komme noget action på genetableringen, hvorefter vi kan få ryddet op og komme videre i dagligdagen. Vi har fået lov til at male loftet selv og købe en ny flagstang, samt rydde op udenfor når snedkeren er færdig.

Kl. 19 dagen efter: Hans: Den udendørs pressening kommer på imorgen når det bliver lyst. Der er lagt en pressening over roergometrene og sat en affugter igang derunder, rumtemperaturen skal desværre stå på 20 grader nogle dage. Vil i bruge ergometrene ruller i bare presenningen til side og slukker for affugteren, bare husk at tænde og rulle på  igen.

kl. 11 dagen efter. Hans: Det viser det sig at de kun har dækket det de umiddelbart kunne se af og det var så kun over bådhallen, så nu er skadeservice på vej også med støvsuger og tørreudstyr da vandet er gået igennem loftet i opholdsstuen :-(

ca. 21:00 Hans: Så skulle nogle håndværkere have dækket de mest kritiske steder af.

19:26 Hans: Der skulle komme presseninger til Als i løbet af natten, så vi kan få dækket det slemmeste af inden vi får en vandskade oveni.

Hej!

Stormen har været lidt hård ved roklubben.Der er blæst et stort stykke af taget over bådehallen.

Dette stykke er ”danset” hen over taget og lavet flere ødelæggelser. Værst er det gået ud over taget over opholdsstuen hvor der er slået et stort hul.

Flagstangen er knækket og 1 sektion af inderbroen er fløjet af stakken og er slået i stykkker. Hans arbejder med at få forsikringssagen ordnet og få fat i Skadesservice for at begrænse skaderne.

Vedlagt kan i se skadernes omfang på et par billeder.

Mvh/Frode

29. oktober 2013 09:05