Standerstrygning 2014

25. oktober 2014 21:46

Nordborg Roklub afsluttede rosæsonen 2014 med standerstrygning lørdag d. 25. oktober.

En lille gruppe medlemmer var mødt kl. 9.30, hvor dagens opgave med at få vinterklargjort broen blev klaret.

lavvande

Som det ses var vandstanden temmelig lav.

hjælp

Her ses nogle af hjælperne.

ponton

Det gik hurtigt med at få yderbroen op og her er pontonen ved at blive klargjort, så den kan hejses på land.

yderbro

Yderbroen ligger sikkert her og venter på at det bliver marts 2015.

inderbro sikres

Inderbroen blev fastgjort til metalrammen og skulle derfor ikke på land i år.

havehold

På land var der også en del arbejde, der skulle klares- her er havefolket i gang.

udendørs

Det bliver flot!

standerstrygning

Kl. 15, var tiden kommet til den højtidelige del og formanden gør klar til at holde tale.

tove

Tove konstaterer, at 2014 har været et godt år for Nordborg Roklub.

Årets pokal for flest roede kilometer i kategorien herre senior gik til Jan Philipsen for 750 km, dame senior til Charlotte Jervelund for 1339 km, herre junior gik til Mark Wolff Jervelund for 364 km, dame junior til Marie Fynholt Erhardsen for 352 km og pokal for flest roede ture gik til Charlotte Jervelund for 94 ture. Præmie for flest roede kilometer af ”kaniner” gik til Jan Philipsen. For første gang i over 10 år, var der uddeling af en sølvåre, idet Charlotte Jervelund havde roet over de 1000 km, det kræves for at modtage en sølvåre i Nordborg Roklub.

Ved standerstrygningen blev klubben en langtursstyrmand rigere, idet Charlotte Jervelund blev tildelt retten til at lede ture udenfor dagligt rofarvand.

herre

Jan Philipsen modtog pokalen for flest roede km i kategoen herre senior.

rovagter

Tak til årets trofaste rovagter, Anette, Else og Gert (fraværende).

inastr

Tak til instruktørerne.

stander ned

Jan påtog sig at tage standeren ned.

kaffe

Der blev afsluttet med kaffe og kage i klubhuset.